SCENARIUSZE ZAJĘĆ W KL. III Część 2 --> Część 1 / Część 3 / Część 4 / Część 5 / Część 6 --> BARWY JESIENI 13. Pora wesoła 1. Przemienność dodawania - dodawanie w zakresie 100 - przypomnienie zasady przemienności dodawania - dodawanie pamięciowe z wykorzystaniem własności przemienności - wspólne rozwiązywanie zadań w podr. na s. 20 - samodzielne rozwiązywanie zadań w ćw. na s. 15. 2. Ćwiczenia ortograficzne - pisownia wyrazów z "ó" wymiennym i niewymiennym w wybranych wyrazach - samodzielna praca z ćwiczeniami Z.1 s. 43, 44. 3. Wprowadzenie wiersza "Pora wesoła" - głośna lektura wiersza z uwzględnieniem poznanych zasad pięknej recytacji - wspólna analiza tekstu - wspólna analiza reprodukcji i ilustracji dołączonych do omawianego tekstu - słuchanie 2-3 wybranych fragmentów utworów muzycznych różniących się pod względem nastroju - wspólna próba dopasowania przedstawionych melodii do ilustracji zamieszczonych w ćwiczeniach (s. 45-46). 4. Praca literacka - samodzielne układanie opisów jesieni przedstawionych na ilustracjach - prezentacja wybranych prac. 5. Praca plastyczna "Malowanie jesieni" - przypomnienie znaczenia barw na obrazie - dobór odpowiedniego zestawu barw do przedstawienia jesieni wesołej i jesieni smutnej - podział klasy na 2 grupy - wykonywanie farbami prac plastycznych - przygotowanie wystawy "Barwy jesieni" z wykorzystaniem wybranych najlepszych opisów przyrody jesieni smutnej i wesołej 14. Jesienna wycieczka 1. Wycieczka na pole - wspólne przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas każdej wycieczki - przypomnienie zasad zachowania turystów odwiedzających mieszkańców łąk i pól - ustalenie głównego tematu obserwacji: Zmiany, które nastąpiły w przyrodzie w ciągu minionego miesiąca. - zwrócenie uwagi na pracę rolników - zaproponowanie formy notowania obserwacji (zielniki, notatki, szkice, zdjęcia, ...) 2. Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych związanych z wycieczką, a wykorzystujących umiejętność dodawania w zakresie 100 15. Wspomnienia z wycieczki 1. Omówienie wycieczki - swobodne wypowiedzi na temat wrażeń z wycieczki - zwrócenie uwagi na zachowanie uczestników - prezentacja notatek, szkiców, roślin przygotowanych do umieszczenia wzielnikach, ... - rozmowa o zaobserwowanych jesiennych pracach w polu - wskazanie na zmiany, jakie dokonały się w przyrodzie w ciągu minionego miesiąca. 2. Ćwiczenie umiejętności korzystania z kalendarza - odszukanie w kalendarzu daty odbytej wycieczki - odszukanie daty początku jesieni kalendarzowej. 3. Utrwalenie znajomości znaków rzymskich. Zapisywanie i odczytywanie różnych dat - wspólna praca z podr. "Myślę i liczę" - s. 21 - samodzielne wykonywanie poleceń na s. 16 Ćw.M. 4. Zapoznanie z tekstem informacyjnym "Pole latem i jesienią" - cicha lektura tekstu - dzielenie się uzyskanymi informacjami - wprowadzenie pojęcia: zboże jare i zboże ozime - samodzielna praca z Ćw.Z.1 s. 47. 5. Głośna lektura wiersza zamieszczonego w Ćw.Z.1. s. 48. 6. Wspólne redagowanie notatki z wycieczki. 7. Zabawy ruchowe w miarę możliwości przeprowadzone na powietrzu 16. Od ziarenka do bochenka 1. Zabawa ruchowa - przypomnienie pojęcia kwartał i kolejności miesięcy - dzieci stoją w kręgu i odliczają do 12 - nauczyciel wywołuje nazwy wybranych miesięcy, a uczniowie mający odpowiednią liczbę porządkową biegną dookoła kręgu - kto się nie zorientuje, odpada - kolejna zabawa: na ziemi narysowane jest 1 koło, uczniowie biegają lub czworakują na zewnątrz koła, na dany znak do koła biegną te "miesiące", które obejmuje określony przez nauczyciela kwartał (I, II, III lub IV); wskazanie kwartału może odbyć się np. poprzez podniesienie tabliczki z odpowiednim znakiem rzymskim. 2. Wspólna praca z podr. M. s. 22. 3. Samodzielna praca z Ćw.M. s. 17. 4. Wspólna lektura i analiza tekstu "Zbożowe rośliny uprawne" i "Czy wiesz, że..." - wprowadzenie rozróżniania różnych kwiatostanów - w miarę możliwości bezpośrednia obserwacja przyniesionych różnych gatunków zbóż - wskazywanie podobieństw i różnic - wspólne wykonywanie ćwiczeń na s. 49 Ćw.Z.1. 5. Rozszerzenie wiadomości na temat sposobów wykorzystywania różnych zbóż - prezentacja różnych produktów zbożowych - wzajemne opisywanie wrażeń wzrokowych, dotykowych, smakowych - wspólne wykonywanie ćw. na s. 50-51 Ćw.Z.1 - słuchanie wiersza "Chleb" - analiza ilustracji w Ćw.Z.1 na s. 52. 6. Praca pisemna - samodzielne układanie opowiadania o narodzinach bochenka chleba na podstawie ilustracji i zdobytych wiadomości - odczytywanie najlepszych prac. 7. Wspólne przygotowanie kanapek z różnych gatunków chleba i zjedzenie IIśniadania. 8. Wykonywanie laleczek, zwierzątek ze słomy wiązanej sznurkiem 17. Rośliny okopowe 1. Wspólne zwiedzanie wystawki roślin okopowych i ich produktów przygotowanej przez nauczyciela. 2. Wykonywanie podpisów do poszczególnych eksponatów i grupowanie roślin wraz z ich produktami. 3. Wprowadzenie informacji na temat roślin okopowych - wprowadzenie i wyjaśnienie pojęcia "rośliny okopowe" - samodzielne wykonanie ćwiczeń s. 55-57 Ćw.Z.1. 4. Głośne czytanie wiersza "Kopanie ziemniaków" przez chętnych uczniów - przypomnienie pojęcia "roślina dwuletnia". 5. Analiza reprodukcji obrazu Leona Wyczółkowskiego - wspólne zapoznanie się z tekstem informacyjnym na s. 35-36 P.Z. 6. Przypomnienie budowy każdej rośliny - wspólne wykonanie ćw. 1, 2 s. 54 Ćw.Z.1. 7. Samodzielne układanie notatki zawierającej podstawowe wiadomości na temat roślin okopowych. 8. Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych utrwalających umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 100 - wspólna praca z podręcznikiem na s. 23 - samodzielna praca z Ćwiczeniami na s. 18 - zabawa w układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych i ich przekształcanie: dzieci siedzą w kręgu i po kolei nawzajem podają i rozwiązują zadania. 9. Ćwiczenia ruchowe wynikające z treści zadań matematycznych 18. Słoneczne kwiaty 1. Prezentacja roślin włóknistych i oleistych - wspólne oglądanie przyniesionych przez nauczyciela produktów otrzymanych z roślin włóknistych i oleistych - próba odpowiedzi na pytanie: co je łączy? - prezentacja roślin włóknistych i oleistych - wprowadzenie ich nazw i podziału na 2 grupy - wspólne grupowanie produktów wokół odpowiednich roślin - wspólna lektura i analiza tekstu informacyjnego zamieszczonego w podręczniku - wykonywanie ćwiczeń i doświadczeń zaproponowanych w Ćw.Z.1 s. 57-58. 2. Odejmowanie w zakresie 100 - przypomnienie pojęcia: odjemna, odjemnik, różnica - wykonywanie działań z zastosowaniem grafów, tabelek, osi liczbowych - przypomnienie poznanych sposobów odejmowania z przekroczeniem progu dziesiątkowego - wykonywanie zadań z P.M. s. 24 i Ćw.M. s. 19-20. 3. Praca plastyczna - wspólna analiza reprodukcji obrazu Van Gogha "Słoneczniki" - obejrzenie reprodukcji plastycznych prac dzieci zamieszczonych w Ćw.Z.1 s. 59 - omówienie sposobu uzyskania obserwowanych efektów plastycznych - samodzielne wykonywanie pracy "Kwiaty" z zastosowaniem elementów papieroplastyki 19. Jesienią 1. Odejmowanie w zakresie 100 - wykorzystywanie różnych sposobów przedstawiania działania odejmowania - rozwiązywanie zadań tekstowych. 2. Zapoznanie z wybranymi utworami poetyckimi i plastycznymi związanymi z tematyką jesienną - cicha lektura wiersza "Nim spadnie śnieg" - próba prawidłowej recytacji tego wiersza przez chętnych uczniów - wyjaśnienie trudniejszych pojęć - wspólna analiza treści i zastosowanych środków wyrazu obrazu Józefa Chełmońskiego "Odlot żurawi" - słuchanie wzorowej recytacji wiersza "Klucz żurawi" - rozmowa na temat treści i nastroju przedstawionych wierszy i reprodukcji. 3. Ćwiczenia językowe - gromadzenie przymiotników potrzebnych do opisu jesiennej przyrody - samodzielne wykonanie ćw. 1 s. 60 Ćw.Z.1 polegające na rozwijaniu zdań poprzez dodanie odpowiednich przymiotników. 4. Wprowadzenie piosenki "Jesienią" - uważne zapoznanie się z tekstem - próba określenia jego nastroju - próba zapisania z pamięci słów wprowadzonej piosenki - nauka melodii nowej piosenki - wprowadzenie pełnego zapisu metrum i wyjaśnienie jego znaczenia - wspólne wykonywanie ćwiczeń na s. 62-63 Ćw.Z.1. 5. Ćwiczenia i zabawy rytmiczne przy nowej piosence. KROPLA HISTORII 20. Wrześniowe wspomnienia 1. Ćwiczenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 100 - podkreślenie związku dodawania z odejmowaniem - rozwiązywanie grafów strzałkowych - wykorzystywanie osi liczbowych - rozwiązywanie zadań tekstowych i ich przekształcanie - wspólne rozwiązywanie zadań na s. 26 P.M. - samodzielne rozwiązywanie zadań na s. 22 Ćw.M. 2. Przybliżenie wiadomości na temat walk podczas II wojny światowej - głośna lektura wiersza "Wrzesień 1939 roku" - swobodne wypowiedzi dzieci korzystających ze swej wiedzy o II wojnie światowej zdobytej z różnych źródeł (dom, książki, filmy...) - słuchanie opowiadania "Sztandar" - rozmowa na temat wydarzeń przedstawionych w opowiadaniu - wskazywanie najważniejszych wydarzeń - praca z tekstem - samodzielna praca pisemna - ćw. 2 s. 65 Ćw.Z.1. 3. Wykonywanie pracy plastycznej dowolną techniką - ilustracja do wybranego fragmentu opowiadania 21. Najmłodsi żołnierze 1. Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań - przypomnienie metody rozwiązywania zadań za pomocą równań - wspólne rozwiązywanie zadań na s. 27 P.M. - samodzielne rozwiązywanie zadań na s. 23 i 24 Ćw.M. - samodzielne układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych wymagających ułożenia równania typu x + 28 = 54, 26 + x = 100, x - 15 = 24. 2. Wprowadzenie podstawowych wiadomości dotyczących Powstania Warszawskiego - przypomnienie informacji na temat II wojny światowej - wspólne zapoznanie się z tekstem "Najmłodsi żołnierze Powstania Warszawskiego" - uważne obejrzenie zdjęcia pomnika Małego Powstańca i rozmowa na temat przyczyny jego ufundowania - słuchanie kilku wybranych piosenek powstaniowych i nauka jednej z nich. 3. W miarę możliwości wycieczka do najbliższego miejsca pamięci narodowej - wspólne odczytanie sprawozdania z wycieczki zamieszczonego w Ćw.Z.1 s. 66 - próba samodzielnego zredagowania sprawozdania z wycieczki klasy do miejsca pamięci narodowej 22. Maki na Monte Cassino 1. Kolejność wykonywania dodawania i odejmowania w wyrażeniach arytmetycznych - działania w zakresie 100 - przypomnienie zasady kolejnego wykonywania dodawania i odejmowania w wyrażeniach arytmetycznych - ćwiczenie pamięciowego dodawania i odejmowania w zakresie 100 - samodzielne rozwiązywanie zadań zamieszczonych w Ćw.M. s. 25. 2. Wprowadzenie opowiadania "Wojtek, niedźwiedź-żołnierz" - ciche czytanie ze zrozumieniem - samodzielne układanie odpowiedzi na pytania zawarte w ćwiczeniu 1 na s. 68 wĆw.Z.1 - głośne przeczytanie zapisanych odpowiedzi i sprawdzenie ich poprawności. 3. Wprowadzenie informacji na temat bitwy na Monte Cassino - wysłuchanie pieśni "Czerwone maki" - wspólna próba wyjaśnienia fragmentu tekstu: "Ta ziemia do Polski należy choć Polska daleko jest stąd, bo wolność krzyżami się mierzy historia ten jeden ma błąd". - uważne obejrzenie zdjęcia cmentarza polskiego na Monte Cassino - odszukanie Monte Cassino na mapie Europy lub Włoch. 4. Kształcenie językowe - wprowadzenie pojęcia "akapit", wyjaśnienie jego znaczenia, wskazywanie akapitów w tekście. 5. Ćwiczenia gramatyczne - ćwiczenie umiejętności przekształcania czasów czasownika - ćw. 2 s. 69 Ćw.Z.1. 6. Wykonywanie pracy plastycznej - rysowanie pastelami odznaki 22 kompanii zgodnie z opisem zawartym w opowiadaniu. JESIENNY LAS 23. W kolorach jesieni 1. Ćwiczenie umiejętności stosowania zasady kolejności wykonywania działań dodawania i odejmowania w wyrażeniach arytmetycznych z uwzględnieniem nawiasów - przypomnienie odpowiedniej kolejności wykonywania działań - ćwiczenie pamięciowego obliczania prostszych działań - wpisywanie nawiasów w odpowiednie miejsca istniejących wyrażeń algebraicznych - praca z P.M. I Ćw.M. 2. Wprowadzenie "leśnej" tematyki - słuchanie nagrania leśnych odgłosów - odgadywanie, gdzie dokonano tego nagrania, wymienianie zapamiętanych dźwięków - najpierw cicha, a następnie głośna recytacja wiersza "Rudy wiersz" - wyjaśnienie trudniejszych pojęć - określenie nastroju wiersza. 3. Kształcenie słuchu - samodzielne lub w grupkach wymyślanie melodii do poznanego wiersza - wyklaskiwanie jego rytmu - śpiewanie wymyślonych melodii i próby ich zagrania na dzwonkach lub fletach - przypomnienie piosenki "Jesienią" - przypomnienie taktowania na 3. 4. Utrwalenie wiadomości gramatycznych - ćwiczenie umiejętności rozpoznawania rzeczowników i ich rodzajów (ćw. 5 s. 71 Ćw.Z.1). 5. Zapoznanie z tekstem informacyjnym s. 49-50 P.Z. - wspólna lektura tekstu - podkreślenie i wyjaśnienie nowych wyrażeń - wprowadzenie podziału na warstwy lasu - przypomnienie rozróżnienia roślin na krzewy i drzewa - wykonanie doświadczenia z mchem i wspólne wyciągnięcie wniosków - swobodne wypowiedzi na temat roślin i zwierząt żyjących w lesie - samodzielne wykonanie ćw. na s. 73-75 Ćw.Z.1 24. Na wycieczce 1. Wycieczka do lasu - przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas każdej wspólnej wyprawy - przypomnienie zasad obowiązujących turystów odwiedzających mieszkańców lasu - ustalenie głównego tematu wycieczki:
2. Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce związanej z wycieczką. Obliczenia w zakresie 100 25. Dary lasu 1. Dodawanie w zakresie 100 - przypomnienie zasady łączności dodawania - proste pamięciowe obliczenia wykorzystujące zasadę łączności dodawania - wspólne rozwiązywanie zadań ze s. 30 P.M. - samodzielne dokonywanie obliczeń na s. 27 Ćw.M. 2. Podsumowanie wspólnej wycieczki do lasu - prezentacja przyniesionych do klasy darów jesieni zebranych w lesie - dzielenie się wrażeniami - prezentacja notatek tekstowych i plastycznych - przypomnienie przysłów mówiących o lesie i ocena ich prawdziwości. 3. Wprowadzenie wiersza "Grzyby" - recytacja wiersza przez kilkoro wybranych dzieci - wymienianie gatunków grzybów uwzględnionych w tekście, oglądanie ilustracji w podręczniku. 4. Rozszerzenie wiadomości na temat grzybów - wspólne uważne oglądanie Atlasu grzybów - głośne czytanie zasad grzybobrania s. 52-53 P.Z. - wspólna praca w Ćw.Z.1 s. 76-78 - nazwanie i wskazanie części grzyba - s. 79 Ćw.Z.1 - wspólna lektura informacji ze s. 80 Ćw.Z.1 i w miarę możliwości potwierdzenie uzyskanych wiadomości metodą doświadczalną - podkreślenie niebezpieczeństw wynikających ze zbierania nieznanych grzybów - podział grzybów na jadalne i trujące. 5. Praca pisemna - samodzielne redagowanie sprawozdania z wycieczki uwzględniającego uzyskane informacje. 6. Wprowadzenie piosenki "Zabawy z echem" - uważne ciche zapoznanie z tekstem - zabawa rytmiczna w echo z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych - ćwiczenia w rozpoznawaniu metrum - nauka melodii nowej piosenki. 7. Praca plastyczna - kolaż "Jesień" wykonana z użyciem darów lasu 26. Mieszkańcy lasu 1. Przypomnienie zasad przemienności i łączności dodawania - stosowanie poznanych zasad przy pamięciowym obliczaniu sum samodzielne rozwiązywanie zadań w Ćw.M. s. 28 2. Praca pisemna - wspólna analiza historyjki zamieszczonej w ćwiczeniach s. 82 Ćw.Z.1 - próby pięknego opowiadania zilustrowanych wydarzeń - przypomnienie zasad prawidłowej budowy opowiadania (wstęp, rozwinięcie, zakończenie) - samodzielne układanie i zapisywanie opowiadania do przedstawionej historyjki obrazkowej - prezentacja najciekawszych opowiadań. 3. Rozszerzenie i utrwalenie wiadomości na temat mieszkańców lasu - głośna lektura wiersza "Jesienią" - wspólna lektura i analiza tekstu informacyjnego na s. 55-57 P.Z. - wprowadzenie i wyjaśnienie pojęć: roślinożercy, mięsożercy, wszystkożercy - rozmowa na temat przygotowań zwierząt do zimy - analiza ilustracji zamieszczonej w podręczniku na s. 56-57 - samodzielne wykonanie ćw. 2, 3 i 4 s. 83-84 Ćw.Z.1 4. Ćwiczenia muzyczne - wspólne odczytywanie zapisu melodii piosenki "Siedzi sobie zając" - próba zaśpiewania i zagrania wprowadzonej piosenki - wprowadzenie znaku powtórzenia - taktowanie na 4 27. Wiewiórka 1. Ćwiczenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych za pomocą równań - wspólna praca z podręcznikiem "Myślę i liczę" s. 32, 33 - samodzielna praca w Ćw.M. s. 29. 2. Wprowadzenie opowiadania "Klatka na wiewiórkę" - prezentacja pustej klatki - swobodne wypowiedzi dzieci - czy trzymanie zwierzęcia w klatce jest dla niego dobre czy złe? - krótka drama - chętne dziecko staje się wybranym zwierzęciem np. chomikiem iodpowiada na pytania innych dzieci o swoje samopoczucie lub samo snuje opowieść o swoich przeżyciach - samodzielna cicha lektura opowiadania - układanie w parach dalszego ciągu opowiadania w formie dialogu z tatą i zapisanie w Ćw. s. 87 Ćw.Z.1 - próba uzyskania odpowiedzi na pytanie: czy można hodować wiewiórki w klatkach? - swobodne wypowiedzi dzieci wykorzystujące wiadomości na temat wiewiórek uzyskane z różnych źródeł - ich wyglądu, trybu życia - próba zdefiniowania pojęcia "dzikie zwierzę" - podkreślenie istotnego zagrożenia dla życia ludzi płynącego ze strony zwierząt chorych na wściekliznę - samodzielne wykonanie ćwiczeń na s. 89-90 Ćw.Z.1. 3. Praca plastyczna zgodna z poleceniem zamieszczonym w Ćw.Z.1 s. 88 - "Wiewiórka". 4. Zabawy ruchowe - "Zwierzęta w lesie". JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY UMIEĆ?
28. W krainie zabawek 1. Samodzielna krótka odpowiedź pisemna na pytanie: Czy lubię się uczyć? 2. Słuchanie opowiadania "Pinokio wśród próżniaków" - swobodne wypowiedzi na temat wysłuchanego tekstu 3. Zapoczątkowanie wyprawy do "Krainy Zabawek" - kształcenie umiejętności porównywania różnicowego w zakresie 100 - przypomnienie brzmienia prawidłowego zwrotu stosowanego przy porównywaniu różnicowym: o tyle więcej, o tyle mniej - samodzielne wykonanie zadań na s. 30 Ćw.M. - gra matematyczna - s. 34-35 P.M. 4. Praca plastyczna wykonywana flamastrami "Kraina zabawek". 5. Dyskusja na temat wartości kształcenia się - podział klasy na 2 grupy zgodnie z odpowiedziami zapisanymi na początku zajęć: lubiących i nie lubiących nauki, czyli chłopców z Krainy Zabawek i dzieci z naszej klasy - dyskusja pomiędzy grupami z udziałem nauczyciela stojącego po słabszej stronie - w grupach układanie dalszego ciągu opowiadania uwzględniającego wnioski zdyskusji. 6. Ćwiczenia ruchowe - "W krainie Zabawek" 29. Dawno temu 1. Przybliżenie informacji dotyczących historii szkolnictwa - swobodne wypowiedzi dzieci na temat wyglądu i nauczanych przedmiotów ich rodziców, dziadków na podstawie wcześniej przeprowadzonych rozmów - porównanie szkoły dawnej ze współczesną - wspólna próba odpowiedzi na pytanie: od jak dawna dzieci chodzą do szkoły? - samodzielna lektura tekstu informacyjnego "Od kiedy dzieci chodzą do szkoły?" - redagowanie notatki na ten temat. 2. Ćwiczenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych za pomocą równań - wspólna praca z podręcznikiem s. 36 - samodzielne rozwiązywanie krzyżówki w Ćw.M. na s. 31. 3. Wspólne określenie warunków koniecznych do prawidłowej nauki - wspólna lektura tekstu "Jak się uczyć skuteczniej?" - uważne obejrzenie fotografii zamieszczonej w podręczniku i rozmowa na temat sposobów, jakie uczniowie stosują, by łatwiej opanować materiał - wskazanie przeszkód w skutecznej nauce Ćw.Z.2 s. 5. 4. Ćwiczenie zmysłów: - zabawy na spostrzegawczość - ćw. 2 s. 6 Ćw.Z.2 - ćwiczenie wyobraźni i spostrzegawczości - ćw. 3, 4 s. 7 Ćw.Z.2 - konkurs szybkiego pisania - ćw. 5 s. 8 Ćw.Z.2 - obliczenie wyników konkursu i ogłoszenie wyników. 5. Sporządzenie sprawozdania konkursu szybkiego pisania - ćw. 6 s. 9 Ćw.Z.2 30. Dzień Nauczyciela 1. Wprowadzenie aktualnego tematu - wspólna piękna lektura wierszy: "Ile..." i "Niby drugi tata". 2. Rozmowa o znaczeniu, przyjemnościach i trudach pracy nauczycielskiej. 3. Redagowanie i zapisywanie samodzielnej wypowiedzi pisemnej w formie opowiadania "Lekcja, którą najlepiej zapamiętałem" - przypomnienie budowy opowiadania - notowanie poszczególnych punktów planu - sprawdzenie trudniejszych wyrazów w Słowniku Ortograficznym - czytanie prac przez chętnych uczniów. 4. Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych utrwalających umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 100 - praca z P.M. - s. 37 5. Praca plastyczna wykonywana dowolną techniką - ilustracja do mojego opowiadania. 6. Ćwiczenia ruchowe |
|